U bent nu hier: Home » Manueel therapeut

Manueel therapeut

De manueel therapeut houdt zich vooral bezig met het onderzoek en de behandeling van mensen die klachten hebben aan de wervelkolom en de gewrichten in armen en benen. In het algemeen komen mensen terecht bij een manueel therapeut wanneer zij klachten hebben die behalve pijn, ook een bewegingsbeperking van een gewricht of meerdere gewrichten veroorzaakt. Vooral mensen met klachten aan de wervelkolom doen een beroep op de manueel therapeut. Een grote groep patiënten komt bij de manueel therapeut vanwege:

• Nek- en hoofdpijn, en het slecht kunnen bewegen van de wervelkolom
• Schouder- en nekklachten met uitstralende pijn in de armen
• Hoge rugklachten met rib- en borstpijn
• artrose van de heup
• lage rugklachten, soms ook met pijn die uitstraalt naar de benen
• Een vorm van duizeligheid veroorzaakt door een bepaalde beweging van de nek
• Pijn aan de kaak, soms in combinatie met nekklachten.

Voor al deze aandoeningen zoekt de manueel therapeut een passende behandeling waarbij de klachten op den duur zullen verdwijnen of verminderen. Het is ook mogelijk dat er klachten en instabiliteit ontstaan door een te grote bewegelijkheid van gewrichten. Voor dit ongemak zal de manueel therapeut specifieke oefeningen aanreiken waardoor spieren versterken en gewrichten stabieler worden.

LetselschadePsychologen bij u in de buurtUw advertentie hier? Mail onsUw advertentie hier? Mail ons